Начало » Пресцентър » Новини » Експерти по пътна безопасност: При ремонта на Околовръстния път на Пловдив са спазени нормативните изисквания

Експерти по пътна безопасност: При ремонта на Околовръстния път на Пловдив са спазени нормативните изисквания

12.05.2021 15:02

Photo_1.jpgПроверката на ремонтирания участък от Околовръстния път на Пловдив показа, че при изпълнението на проекта всички нормативни изисквания са спазени.  Мнението на независимите експерти по пътна безопасност от неправителствения сектор, които се включиха в инспекцията по покана на АПИ, е, че ремонтът на  второкласния път II-86 в участъка от Околовръстния път на Пловдив е изпълнен по стандартите за ремонт на републикански пътища. Габаритът на пътя не е променян - две ленти за движение, два банкета и водещи ивици.


 

Преди започването на ремонта  на участъка не е имало мантинели. Ограничителните системи са монтирани съгласно стандарта и ръба на шината е на 50 см от крайния ръб на настилката, а целта е повишаване безопасността на движение. В съответствие с нормативната уредба е положена хоризонталната маркировка и пътните знаци.

До две седмици експертите по пътна безопасност ще представят доклад с предложения как извън нормативните изисквания да се подобри пътната безопасност в участъка. Например повишаване на коефициента на светлоотражение на пътните знаци за осигуряване на по-добра видимост през нощта и да няма извинение, че някой не е видял знаците и ограниченията, както и поставяне на ограничителни разделители между двете направления в участъците, в които изпреварването е забранено, и настояване за по-засилен контрол. Много е важно, когато експертите говорят, да не критикуват само, а и да предлагат решения, каза председателят на Управителния съвет на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова. Тя призова да не се спекулира и да се правят внушения, че ремонтираният участък от Околовръстния път  не отговаря на нормативните изисквания. Измерили сме пътната маркировка и знаците с европейски сертифицирани уреди. Проверили сме отстоянието между границата на платното за движение и ограничителните системи, заяви тя.

Поведението на шофьорите е много важен фактор за пътната безопасност, върху който също трябва да обърнем внимание и да продължим да работим, коментира Диана Русинова. Днес по време на инспекцията, въпреки че имаше полиция, шофьорите си позволиха множество нарушения – да минават през обезопасителнте острови, да минават на червено, посочи тя.  – когато някой е решил да мине на червено, няма как да го спрем.

Инж. Десислава Паунова, директор на дирекция "Пътна безопасност и планиране на дейностите по републиканската пътна мрежа" в АПИ, посочи, че ограничителните системи са поставени, за да предотвратят тежки пътни инциденти. По цялото продължение има дървета, дълбоки отводнителни канавки и ако влезе кола в тях тежестта на инцидента може да е много по-голяма, отколкото, ако само се удари в ограничителната система, коментира тя. Инж. Паунова посочи,  че се провежда обществена поръчка  за избор на изпълнител за изготвяне на проект за нов габарит на Околовръстния път на Пловдив с две платна за движение, средна разделителна ивица и локални платна на местата, където е необходимо. Поръчката е в 3 обособени позиции. По първите две има избрани изпълнители, а по третата работата на тръжната комисия продължава. Предстои избор на изпълнител на изработването на проекта, след изготвянето му ще се пристъпи към изпълнение при осигурено финансиране, добави тя.

Директорът на Областното пътно управление – Пловдив инж. Атанас Ташков информира, че ремонтът на 14-километровия участък от Околовръстния път продължава в отсечката  между бул. „Коматевско шосе“ и бул. „Пещерско шосе“. Очакваме от фирмата изпълнител графиците за изпълнение на проектите, добави той. След това е предвидено ремонтните дейности да продължат в още два участъка – от бул. „Пещерско шосе“ до бул. „Пазарджишко“ и последният етап е до АМ „Тракия“.


Photo_2.jpg Photo_3.jpg Photo_4.jpg
Photo_5.jpg Photo_6.jpg Photo_7.jpg