Купете е-винетка: bgtoll.bg

АПИ обявява конкурс за длъжността „Главен експерт“ – 1 щ. бр. в отдел „Обследване на пътища и конструктивни качества на настилките” (ОПККН) в Институт по пътища и мостове (ИПМ) в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)

01.06.2022

АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА"

О Б Я В Л Е Н И Е

Агенция „Пътна инфраструктура”, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)

О Б Я В Я В А   К О Н К У Р С

            за длъжността „главен експерт“ – 1 щ. бр. в отдел „Обследване на пътища и конструктивни качества на настилките” (ОПККН) в Институт по пътища и мостове (ИПМ)  в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), определена за заемане по служебно правоотношение

                 1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:

            - Висше образование, образователно-квалификационна степен – бакалавър;

                 - Специалност: пътен или строителен инженер, техническа или друга приложима;

                 - Професионален опит: не по-малко от 3 (три) години, съгласно КДА и/или минимален ранг IV младши.

            2. Допълнителни умения и квалификация, носещи предимство на кандидатите:

  • Предпочитана специалност, по която да е придобито образованието – професионална област/направление: Технически науки;
  • Компютърна грамотност (Microsoft Office - Word, Excel, Auto Cad, Internet, OpenOffice);
  • Владеенето на чужд език, ще се счита за предимство;
  • Длъжността се заема по служебно правоотношение, като кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.

Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

При назначаване, индивидуалния размер на основната заплата на държавния служител се определя от органа по назначаване в границите от 740 лв. до 3000 лв., съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за работната заплата на Агенция „Пътна инфраструктура“ в зависимост от професионалния опит и достигнатите нива на заплащане за съответната длъжност в структурното звено в което е ситуирана.

            3. Кратко описание на длъжността:

      • Контролиране на обработването, систематизирането и анализирането на данните, регистрирани при измерванията на повърхностните и конструктивните качества на настилките на републиканската пътна мрежа;
      • Внедряване и експлоатация на информационни системи, подпомагащи управлението на пътните настилки – ПБД и СУН;
      • Създаването на нормативните документи, засягащи експлоатацията и поддържането на пътищата и хармонизирането им с европейското законодателство;
      • Участие в обследването и изготвяне на оценка на повъхностните и конструктивните качества на настилките, повредите и отводняването на пътя;
      • Участва в измерването на носимоспособността на пътните конструкции;
      • Участва в измерването на равността на пътя;
      • Участие в експертизи, съгласуване и подготвяне на становища по конкретни пътни проблеми;
      • Извършване на визуална инспекция (обследване) и оценка на състоянието на пътната повърхност и отводнителната система на пътя;
      • Участва в проверка на изпълнението на строително-монтажните работи по Републиканските пътища;
      • Организира и контролира извършваната компютърна обработка на информацията и подготвянето на крайните резултати от измерванията на повърхностните и конструктивните качества на настилките;
      • Организира и участва при внедряването и експлоатацията на информационните системи, подпомагащи управлението на пътната мрежа – пътната банка данни и системата за управление на настилките;
      • Участва във внедряването на нови средства и уреди за регистриране и анализ на повърхностни и конструктивните качества на настилките;
      • Участва в Техническия съвет на АПИ и в Техническия семинар на ИПМ;
      • Изготвя становища, доклади и писма във връзка с постъпили преписки, свързани с дейността на отдела и дирекцията. Изготвя справки и други документи при възлагане.

                   4. Начин на провеждане на конкурса:

            - Тест;

            - Интервю.

                   5. Необходими документи за участие в конкурса:

Кандидатите подават писмено Заявление за участие в конкурса по образец – Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.

Към заявлението се прилагат:

-    Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата, за следните обстоятелства: неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;

- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен,  допълнителна квалификация и правоспособност (документи за степен на образование или професионална квалификация, издадени от други държави се признават след легализирането им от Министерство на образованието и науката при условия и ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката) - ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;

- Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина;

- Копие на документ, доказващ компютърна грамотност, при наличие на такъв;

- Копие на документ за владеене на чужд език, при наличие на такъв, който ще се счита за предимство.

Документите се подават лично или чрез пълномощник или може да се подават по електронен път на e-mail: i.haynadzhieva@api.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидатите при подаване на документите. В случай, че документите се подават по електронен път, информация за пречките за назначаване на държавна служба и длъжностната характеристика за длъжността се предоставят по електронен път.

Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните изисквания, предвидени за заемането на длъжността.

До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемането на длъжността.

6. Място на подаване на документите: гр. София, бул. „Македония“ № 3, външно деловодство на Агенция „Пътна инфраструктура“, от 09.00 ч. до 17.00 ч. всеки работен ден. тел. за връзка: 02/9173 378.

7. Срок на подаване за документите: 10 дни след датата на публикуване на обявата за конкурса.

8. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснатите кандидати до етапите на конкурса или други съобщения във връзка с конкурса - официалната интернет страница на АПИ: http://www.api.bg.

Актуална пътна обстановка
0700 13020

lima.api.bg